Od książki Lagerfelda do współpracy Rubchinskiy'ego: co się wydarzyło w modzie

Ukazała się nowa biografia Karla Lagerfelda

Robert Laffont opublikował kolejną biografię Karla Lagerfelda, napisaną przez francuską dziennikarkę Libération, Marie Ottavi. Książka oparta jest na wywiadach z przyjaciółmi i współpracownikami projektanta: szefem LVMH Bernardem Arnault, dyrektorem kreatywnym Gucci Alessandro Michele, projektantem Tomem Fordem, byłą redaktor naczelną francuskiego Vogue'a Carine Roitfeld, prezesem mody Chanel Bruno Pavlovsky'm, Caroline, księżniczką Monako i Hanoweru oraz dyrektor kreatywną męskiego Fendi Silvią Venturini-Fendi, która poznała Karla Lagerfelda, gdy miała pięć lat.

Rozmówcy Ottavi dzielili się z nią opowieściami o Kaiserze. Bruno Pawłowski opowiadał na przykład, jak Lagerfeld przechodził kryzys po spadku sprzedaży w 1999 roku i w firmie trwały dyskusje na temat zastąpienia projektanta. Karolina z Monako ze swojej strony wspomina swoją pierwszą sesję zdjęciową, która odbyła się w paryskim mieszkaniu Lagerfelda w 1973 roku. Księżniczka pozowała wówczas w ubraniach Chloé: projektantka tworzyła dla marki kolekcje w latach 1966-1983 oraz 1992-1997.

"Miałam obsesję na punkcie sprzeczności Karla Lagerfelda" - mówi Ottavi. - Miał skomplikowaną osobowość. Często był karykaturą samego siebie, ale tak naprawdę, gdy przyjrzeć się jego drodze życiowej, osobowości, związkom i sposobowi, w jaki się zadomowił, odkrywa się wiele subtelności. Najlepszym sposobem, aby to przekazać, jest zagłębienie się w szczegóły."

Ottavi spotkał się z Lagerfeldem dwa lata przed jego śmiercią, aby przeprowadzić z nim wywiad na temat romansu projektanta z paryskim dandysem Jacques'em de Bacherem. Na podstawie tej rozmowy dziennikarz napisał książkę "Jacques de Bacher: dandys w cieniu".

Montblanc zadedykował torbę Novakowi Djokovicowi

Niemiecki producent dóbr luksusowych Montblanc zaprezentował torbę na cześć Novaka Djokovica, numer jeden na świecie. Wydanie to wyznacza jedno z kluczowych osiągnięć w karierze tenisisty: 8 marca został on pierwszym graczem w historii, który utrzymywał się na szczycie rankingu Association of Tennis Professionals (ATP) przez ponad 311 tygodni. Torba została wyprodukowana w 311 egzemplarzach i jest ozdobiona numerem 311. Dodatkowo na powierzchni wykonanej z materiału Econyl (który jest pozyskiwany z recyklingu i odzyskanych odpadów), połączonego ze skórą, znajduje się autograf Djokovica oraz zdjęcie serbskiej flagi. Czarny kolor toot odnosi się do podstawowego koloru atramentu Montblanc, który pierwotnie powstał jako producent przyborów do pisania, podczas gdy niebieski kolor szczegółów przypomina ocean i niezbędne środki ekologiczne, aby utrzymać go w czystości. Jako część tej premiery, Montblanc bierze udział w zbiórce pieniędzy, aby wesprzeć Fundację Novaka Djokovica. Rozwija projekty edukacji wczesnoszkolnej w Serbii i udziela dotacji na inicjatywy edukacyjne.

 

Uniqlo rozpoczyna współpracę z White Mountaineering

Uniqlo ogłosiło współpracę z japońską marką White Mountaineering. Specjalizuje się w zaawansowanej technologicznie odzieży zarówno do codziennego użytku, jak i np. do uprawiania turystyki pieszej i górskiej. Kolekcja obejmuje elementy dla całej rodziny, oparte na charakterystycznej dla Uniqlo koncepcji Lifewear i wzbogacone o detale typowe dla White Mountaineering. Są to męskie parki z podwójnym zamkiem błyskawicznym z przodu, damskie parki o luźnej sylwetce, inspirowane przylądkiem oraz kurtki wykonane z dwóch warstw różnych polarów. Wśród modeli znalazła się również kurtka Uniqlo Hybrid Down z połączeniem puchu i wypełnienia bawełnianego.

"Dużo myślałem o mojej idei projektowej 'ideału' i o tym, jak wykorzystać te elementy odzieży sportowej i wierzchniej, które opracowałem w White Mountaineering, w kolekcji z marką Uniqlo, którą noszą różni ludzie" - dzieli się założyciel White Mountaineering, Yosuke Aizawa. - Jedną z moich zasad jest tworzenie ubrań z uwzględnieniem faktu, że ludzie są w ciągłym ruchu, dlatego starannie dobieram krój i sylwetkę, która nie będzie powodować dyskomfortu. Wierzę, że udało nam się stworzyć uniwersalną linię odzieży casualowej nadającej się do każdego otoczenia.

Kolaboracja z White Mountaineering trafi do sprzedaży w sklepach marki Uniqlo 21 października.

Karl Lagerfeld prezentuje nową linię toreb K/Saddle

Karl Lagerfeld prezentuje nową torbę K/Saddle na jesień-zimę 2021/22. Ma kształt siodła i jest dostępny w dwóch wersjach: jeansowej i z gładkiej skóry z certyfikatem LWG. Oba modele posiadają pasek z oplotem oraz inicjały "KL" na zamku. Jest to unowocześniony monogram marki, inspirowany jedną z ulubionych epok Karla Lagerfelda - Art Deco. W kolekcji splecione inicjały powtarzają się również na dżinsach i dzianinach, jak również na odzieży wierzchniej i akcesoriach, które łatwo rymują się z nową torbą. Linia K/Saddle pojawi się w sprzedaży w markowych sklepach we wrześniu.

Vans stworzył kolekcję z Goshą Rubchinskiy.

Vans ujawnił kolaborację z Rassvet, marką założoną w 2016 roku przez projektanta Gosha Rubchinskiy i skateboardzistę Tolya Titayev, aby zwrócić uwagę na rosyjski skateboarding poprzez modę. W wyniku współpracy powstały trampki Vans Skate Bold w dwóch kolorach, z kontrastowymi przeszyciami po bokach, złotym logo "Dawn" wyhaftowanym na języku i napisem "Dawn is not far away" umieszczonym na szerokiej podeszwie. W kolekcji znalazła się również dwukierunkowa ciężka tweedowa kurtka z grafiką Vans Off The Wall oraz torba, do której można przypiąć deskorolkę.

Kolekcja będzie dostępna do kupienia od 24 września w Oktyabr Skate Shop.

Armani Exchange otwiera sklepy w nowym formacie

Sklepy monobrandowe Armani Exchange zlokalizowane w REC "Evropeysky" i REC "Atrium" zostały otwarte w odnowionym formacie. Metal połączony z drewnem, dużo jasnych paneli we wnętrzu, a także detale, które naśladując litery A i E, odzwierciedlają zamiłowanie Giorgio Armaniego do logomanii.

W sklepach znajdziemy kolekcję sezonową oraz specjalną kapsułę z okazji 30-lecia włoskiej marki. Zawiera grafikę, która według Armani Exchange "symbolizuje przepływ starannie zachowanej energii minionych lat do współczesności". Niektóre egzemplarze posiadają historyczny nadruk w postaci nakrętek i śrub, odzwierciedlając zdolność Armani Exchange do tworzenia spójnego obrazu przez poszczególne elementy.

Suitsupply nawiązało współpracę z CHL

Holenderska marka odzieży męskiej Suitsupply ogłosiła partnerstwo z Kontinental Hockey League. W ramach współpracy, marka dostarczy kierownictwu ligi zaprojektowane przez stylistów stroje na sezon jesień/zima 2021/22. Podstawą oficjalnych wydarzeń będzie jednorzędowy garnitur o dopasowanej sylwetce, zapinany na dwa guziki, wykonany z przewiewnej granatowej wełny, natomiast na spotkania nieoficjalne zakładana będzie jednorzędowa marynarka z elastycznej granatowej wełny w połączeniu z granatowym kaszmirowym swetrem. Ponadto przedstawiciele KHL będą nosić koszule Suitsupply w różnych odcieniach, a także odzież wierzchnią i akcesoria.