Gucci pop-up otwiera się w Khudozhestvenny na cześć 100-lecia marki

W głównym foyer kina Khudozhestvenny (pl. Arbatskaya, 14, s. 1) gości wita jasna konstrukcja z jaskrawozielonymi manekinami, wśród których manewrują sprzedawcy. Przekraczając próg z uroczystym napisem "Gucci 100" i listą miast, w których dostępna jest przestrzeń (oprócz Moskwy są to Nowy Jork, Florencja, Paryż i Rzym), odwiedzający mogą przyjrzeć się z bliska specjalnej kolekcji poświęconej stuleciu domu mody.

Pomimo lokalizacji pop-up, Alessandro Michele podczas projektowania kolekcji inspirował się raczej muzyką niż filmem. Dyrektor kreatywny Gucci po prostu nie mógł zignorować faktu, że według badań Musixmatch, firmy posiadającej największe na świecie archiwum tekstów muzycznych, nazwa powierzonej mu marki jest wymieniana w piosenkach 22 705 razy. "Dedykowane wszystkim, którzy noszą torby Gucci. To znaczy, że masz dobry gust" - śpiewają The Cramps w utworze "You Got Good Taste". "A mężczyźni zauważają cię z twoją torebką Gucci" - stwierdza Emmy Winehouse w Fuck Me Pumps.

Gucci pop-up space w Khudozhestvenny ©służba prasowa

"To nie jest rewizjonistyczna próba grzebania w przeszłości" - mówi Michele. - W każdym razie, mam odwrotny rewizjonizm co do historii domu mody. Ma to związek z przeszywającą nutą, melodią, refrenem. Jeśli poproszono by mnie o sportretowanie Gucciego, narysowałabym nastolatka, który przesiaduje w miejscach, gdzie wieczorem gra muzyka.

Szwy nawiązujące do Gucci pojawiają się na kluczowych elementach marki: garniturach piżamowych, jedwabnych szalach, futrzanych loafersach, trenerach Ace oraz torbach Jackie 1961, Horsebit 1955 i Bamboo. Ponadto, kawałki są kompletne z monogramem Gucci i numer 100, co czyni je kolekcjonerskie.

1 z 15 Kampania reklamowa Gucci 100 zrealizowana przez Joshua Woods ©służba prasowa Kampania reklamowa Gucci 100 zrealizowana przez Joshua Woods ©służba prasowa Kampania reklamowa Gucci 100 zrealizowana przez Joshua Woods ©służba prasowa Kampania reklamowa Gucci 100 zrealizowana przez Joshua Woods ©służba prasowa Kampania reklamowa Gucci 100 zrealizowana przez Joshua Woods ©służba prasowa Kampania reklamowa Gucci 100 zrealizowana przez Joshua Woods ©służba prasowa Kampania reklamowa Gucci 100 zrealizowana przez Joshua Woods ©służba prasowa Kampania reklamowa Gucci 100 zrealizowana przez Joshua Woods ©służba prasowa Kampania reklamowa Gucci 100 zrealizowana przez Joshua Woods ©służba prasowa Kampania reklamowa Gucci 100 zrealizowana przez Joshua Woods ©służba prasowa Kampania reklamowa Gucci 100 zrealizowana przez Joshua Woods ©służba prasowa Kampania reklamowa Gucci 100 zrealizowana przez Joshua Woods ©służba prasowa Kampania reklamowa Gucci 100 zrealizowana przez Joshua Woods ©służba prasowa Kampania reklamowa Gucci 100 zrealizowana przez Joshua Woods ©służba prasowa Kampania reklamowa Gucci 100 zrealizowana przez Joshua Woods ©służba prasowa

Pełna oferta jest dostępna nie tylko w głównym foyer Chudożestwiennego, ale także w nastrojowym salonie Sali Kameralnej na pierwszym piętrze. Gucci przeprojektował całe wnętrze tej przestrzeni: wymienił tapetę, zawiesił aksamitne zasłony i ustawił meble z kolekcji Gucci Decor. W przytulnych fotelach można zrelaksować się między oglądaniem filmu a zakupami, zamawiając drinka z listy koktajli stworzonej we współpracy z szefem barmanów Lucky Group, Maximem Gorelikiem.

Pop-up potrwa do 7 listopada, ale można również przeglądać kolekcję i słuchać utworów wybranych przez Alessandro Michele na stronie internetowej i w aplikacji marki.