Od znaczka pocztowego Gucci do ubrań z arcydziełami Luwru: co wydarzyło się w modzie

Ogłoszono zwycięzców Nagrody LVMH dla Młodych Projektantów

Nagroda LVMH, która dała początek takim projektantom jak Simon Porte Jacquemus, Shane Oliver i Marine Serres, ogłosiła zwycięzców na rok 2021. Nensi Dojaka wygrał nagrodę główną w wysokości 300 tys. euro oraz rok mentoringu ze strony projektantów i kadry zarządzającej LVMH, podczas gdy KidSuper, Lukhanyo Mdingi i Rui otrzymali specjalną nagrodę imienia Karla Lagerfelda. Wiąże się to z nagrodą pieniężną w wysokości 150 000 euro oraz rokiem mentoringu w LVMH.

Każdy z laureatów znany jest z awangardowego podejścia do projektowania mody. Nancy Doyaca tworzy sukienki, koszule i topy z grubych i prześwitujących tkanin, które są zszywane cienkimi sznurkami, tworząc wiele fasonów. Założyciel KidSuper, Colm Dillan, przenosi portrety swojego autorstwa na męskie garnitury. Luhanjo Mdingi współpracuje z południowoafrykańskimi rzemieślnikami przy tworzeniu kolorowych, obszernych dzianin. A Rui Zhou dzierga z cienkich przędz tkaninę przypominającą kapron, która uwodzicielsko opina ciało (Dua Lipa wystąpiła w kostiumie kąpielowym Rui na styczniowej okładce magazynu Rolling Stone).

W tym roku młodych projektantów oceniali założyciel Off-White i dyrektor kreatywny Louis Vuitton Virgil Abloh, dyrektor mody męskiej Dior i dyrektor mody damskiej Fendi Kim Jones, projektanci Marc Jacobs, Jonathan Anderson i Stella McCartney, a także prezes i dyrektor generalny LVMH Fashion Group Sidney Toledano i wiceprezes wykonawczy Louis Vuitton Delphine Arnaud.

1 z 4 Projektantka Nancy Dojaca © instagram.com/lvmhprize Założyciel KidSuper Colm Dillan © instagram.com/lvmhprize Projektant Luhanjo Mdingi © instagram.com/lvmhprize Rui Rui założyciel Rui Zhou © instagram.com/lvmhprize

Gucci uczcił swoje stulecie specjalnym znaczkiem pocztowym

Włoska poczta Poste Italiane i włoskie Ministerstwo Rozwoju Gospodarczego wydały specjalny znaczek z okazji 100-lecia firmy Gucci. Znaczek, który jest częścią serii "Doskonałość w produkcji i gospodarce", kosztuje 1,10 euro i zostanie wydrukowany w 300 tys. egzemplarzy.

Znaczek jest szkicem nadruku Gucci Flora stworzonego dla Gucci przez włoskiego ilustratora Vittorio Accornero de Testa w 1966 roku. Od tego czasu ornament ten jest wielokrotnie powielany na odzieży i akcesoriach marki. Marka nosi również nazwę Gucci, z ostatnią literą zamienioną na jedynkę z dwoma zerami na górze.

Znaczek pocztowy z okazji stulecia Gucci © wwd.com

Louis Vuitton prezentuje nową serię torebek Artycapucines

Sześciu współczesnych artystów na nowo wyobraziło sobie torbę Capucines, wprowadzoną po raz pierwszy w 2013 roku i nazwaną tak na cześć paryskiej Rue des Capucines, gdzie Louis Vuitton po raz pierwszy otworzył sklep w 1854 roku. Są to Vic Muniz i Zeng Fanzhi, którzy odtwarzają arcydzieła sztuki światowej, eksperymentując z technikami i materiałami, Gregor Hildebrandt wykorzystujący w swojej twórczości kasety magnetofonowe i płyty winylowe, Donna Huanca specjalizująca się w body art, Huang Youxing pozostawiający ślady procesu twórczego na tęczowych obrazach oraz Paola Piwi znana z obiektów sztuki w postaci kolorowych misiów.

Jak podaje WWD, każda torba Artycapucines jest limitowana do 200 sztuk i będzie dostępna w butikach Louis Vuitton na całym świecie pod koniec października. Ceny zaczynają się od 6.700 euro.

W poprzednich latach torby Artycapucines zostały zaprojektowane przez Beatriz Migliazesh, Alexa Israela, Jonasa Wooda oraz autora książki Big Clay #4. Urs Fischer.

View this post on Instagram

Fendi otwiera butik pop-up w TSUM

Na parterze TSUM otwarto tymczasowy butik Fendi. Jest to pierwsza kolekcja ready-to-wear Kim John jako dyrektora kreatywnego marki dla kobiet. Są wśród nich nieważkie kurtki z norek, skórzane garnitury z ażurowymi haftami, zamszowe płaszcze z laserowo wycinanym monogramem Karligraphy, a także główna nowość sezonu jesień-zima 2021/22, torba Fendi First z zamkiem ramowym w kształcie odwróconej litery F. Ikoniczny symbol można dostrzec także we wnętrzu butiku, m.in. we wzorach na wejściu i nodze stołu z białego marmuru.

1 z 5 Butik pop-up Fendi w TSUM ©służba prasowa Butik Fendi w TSUM ©służba prasowa Butik Fendi w TSUM ©służba prasowa Butik Fendi w TSUM ©służba prasowa Butik Fendi w TSUM ©służba prasowa

Off-White tworzy wspólną kolekcję z Metropolitan Museum of Art

Z okazji balu Met Gala, który odbędzie się 13 września, a którego tematem przewodnim będzie "słownictwo amerykańskiej mody" oraz wystawa tematyczna, Instytut Kostiumów Metropolitan Museum of Art nawiązał współpracę z amerykańskimi projektantami, aby stworzyć specjalne kapsułowe kolekcje. W projekcie wzięli udział Emily Adams Bode, Aurora James, Christopher John Rogers, Prabal Gurung i Virgil Ablo. Ten ostatni stworzył sweter z kapturem, koszulkę, czapkę z daszkiem i torbę z połączonymi logotypami Metropolitan Museum of Art i marki Off-White. Można je kupić, jak również kawałki od innych projektantów, w sklepie muzeum na Instagramie w cenach od 265 do 1485 dolarów. Różne pozycje są dostępne w różnych dniach.

View this post on Instagram

Uniqlo ujawnia nową współpracę z Luwrem

Japońska marka Uniqlo kontynuuje współpracę z Luwrem, który już wcześniej sponsorował inicjatywy przybliżające ludziom na całym świecie świat sztuki. Tej jesieni w sprzedaży pojawi się nowa kolekcja odzieży basic z kolażowymi nadrukami arcydzieł z całego świata: Mona Lisa Leonarda da Vinci pojawia się na niebieskiej bluzie, Artur i Psyche Antonio Canovy na beżowym T-shircie, a Grand Odalisque Jeana Engresa na pojemnej shopperce. W kolekcji znajdują się również wizerunki starożytnych greckich rzeźb "Nika z Samotraki" i "Wenus z Milos". Autorską interpretację stworzył angielski artysta i projektant Peter Savile.

1 z 7 Uniqlo i Muzeum Luwru, kolekcja jesień-zima 2021/22 ©służba prasowa Uniqlo i Muzeum Louvre, kolekcja jesień-zima 2021/22. ©służba prasowa Uniqlo i Muzeum Louvre, kolekcja jesień-zima 2021/22. ©służba prasowa Uniqlo i Muzeum Louvre, kolekcja jesień-zima 2021/22. ©służba prasowa Uniqlo i Muzeum Louvre, kolekcja jesień-zima 2021/22. ©służba prasowa Uniqlo i Muzeum Louvre, kolekcja jesień-zima 2021/22. ©służba prasowa Uniqlo i Muzeum Louvre, kolekcja jesień-zima 2021/22. ©służba prasowa

Pięć rosyjskich marek jubilerskich wprowadza na rynek kolekcje z okazji piątej rocznicy działalności Twelve concept store

Concept-store Twelve, który zrzesza moskiewskich jubilerów, uczcił swoją piątą rocznicę specjalnymi kolekcjami od swoich rezydentów. Infanta, marka specjalizująca się w architektonicznej biżuterii ergonomicznej, wprowadziła na rynek kolczyki w kształcie kwadratowych kółek oraz kolczyki w kształcie wypukłej soczewki i trójramiennej gwiazdy. Gentle Geometry, która czerpała inspirację z dystopijnych światów pisarzy science-fiction, zaprezentowała futurystyczne pierścienie z paliczkami, długie spiralne kolczyki oraz wisiorek podkreślający obojczyki. Rusałka kontynuuje ideę kobiecej biżuterii do noszenia na co dzień, oferując dwa smukłe wisiory, bransoletkę, kolczyki na sztyftach oraz klastry na płatkach uszu. Pani Marble, która czerpie swoje kolekcje z idei jogi Kundalini i innych starożytnych nauk, stworzyła serię amuletów noszących symbole pięciu kardynalnych żywiołów. A Urban Island, znana z wisiorków w kształcie różnych wysp i kontynentów, uzupełniła minimalistyczną biżuterię teksturowanym wzorem chaotycznych kropek i pięcioma zwieńczeniami - liczbą mieszkańców Twelve i liczbą lat od założenia concept store'u.

Kolekcje są dostępne online oraz w sklepie na Bolszaja Bronnaja, gdzie w dniach 10 i 12 września odbędzie się również wakacyjna wyprzedaż z 12% rabatem na cały asortyment z wyjątkiem nowości.

1 z 11 Biżuteria Urban Island ©służba prasowa Projektantka Urban Island Dasha Khlopkina ©służba prasowa

Biżuteria Gentle Geometry

©służba prasowa Delikatna geometria projektant Michaił Sachatow ©służba prasowa Pani marmurowa biżuteria ©służba prasowa

Pani projektantka marmuru Tatiana Kovyrzenkova

©służba prasowa Biżuteria Infanta ©służba prasowa Infantka Evgenia Galaktionova z siostrą Darią ©służba prasowa Biżuteria Rusałka ©służba prasowa Biżuteria Rusałka ©służba prasowa Projektanci-rezydenci w Twelve concept store i pies Misha ©służba prasowa

Zwycięzcy Eurowizji 2021 występują w kampanii reklamowej Gucci

Tagi: Nowości w modzie